Nepřihlášen

Nepřihlášen

Styly

Moderní Výchozí zelená Zelená Šedá Okrová Oranžová Modrá Červená Gaming Freestyle

Zpět na » Ostatní » Bratrovražedný boj o možnost obouvat Pelého

Bratrovražedný boj o možnost obouvat Pelého

Bratrovražedný boj o možnost obouvat Pelého © sportbible.com - Pele na MS 1970 v Mexiku

0

Líbilo se

30.12. - Adidas a Puma se v dobách největší Pelého slávy předháněly v tom, kdo nabídne legendárnímu fotbalistovi lepší podmínky. Obě společnosti nakonec podepsaly „Pelého pakt“, v němž se zavázaly, že o reklamní spolupráci s brazilským fotbalistou usilovat nebudou. Puma ale v roce 1970 dohodu porušila a Pelého uplatila, aby si na jeden zápas obul jejich kopačky.

Pelé je jediným hráčem fotbalové historie, který dokázal pozvednout třikrát nad hlavu trofej pro vítěze Mistrovství světa. Byl zvolen hráčem století, zcela překročil veškeré hranice sportu a bude zapsán jako jeden z největších hráčů, kteří se kdy probíhali na fotbalových trávnících.

Ve své době byl absolutní ikonou a co se týče reklamních smluv, byl velmi žádaným mužem. A jelikož se věnoval fotbalu, největší terno pro výrobce kopaček bylo právě to, jakou značku si Pelé zvolí. Doslova bratrovražedný boj o brazilského útočníka svedl Adidas s Pumou. V roce 1925 založili bratři Adolf a Rudolf Dasslerovi obuvnickou firmu, která se ukázala být vlemi úspěšnou, ale neshody mezi bratry rozlet značky ukončily.

Každý z bratrů dál pokračoval ve své vlastní produkci, Adolf založil Adidas a Rudolf Pumu. Z bratrů se rychle stali rivalové, zejména pak v nadbíhání Pelému. Brazilský útočník byl ale pro obě společnosti příliš drahý a tak se Adidas a Puma rozhodli podepsat Pelého pakt, který spočíval v tom, že ani jedna značka o Pelého nebude stát.

Dohodu obě společnosti vydržely až do roku 1970, kdy Puma zaplatila Pelému 120 000 dolarů za to, že obleče ve čtvrtfinále Mistrovství světa v Mexiku její kopačky. Marketingový tah Puma dovedla k dokonalosti, když si vyžádala u hlavního rozhodčí, aby si Pelé mohl ve středovém kruhu zavázat tkaničky. A ne náhodou vše z blízkosti zabíral kameraman, jak jinak zaplacený Pumou.

Záběry obletěly svět a Puma zaregistrovala rekordní nárust prodeje, zatímco Adidas zuřil. Mezi oběma společnostmi se rozpoutala obchodní válka a rivalita, která se přenesla až do dneška.

Andrea Suttnerová / sportbible.com

Nejnovější články