Zpět na » Ostatní » Ikonické spojení Die Mannschaft a tří pruhů se chýlí ke konci. Němci budou nosit místo Adidasu Nike

Ikonické spojení Die Mannschaft a tří pruhů se chýlí ke konci. Němci budou nosit místo Adidasu Nike

Ikonické spojení Die Mannschaft a tří pruhů se chýlí ke konci. Němci budou nosit místo Adidasu Nike © ČTK/Profimedia - Finále MS 2014 Německo - Argentina

1

Líbilo se

22.03. - NEPŘEHLÉDNĚTE Existují tradice, které fotbalová obec nezapomíná. 70letá spolupráce mezi výrobcem sportovního oblečení Adidasem a německou reprezentací představovala jasnou a známou rovnici, ta skončí v roce 2026. Poté si tamní fotbalisté obléknou soupravu od americké konkurence.

Důvod je prostý - finance. Nike zkrátka nabídlo vyšší částku než dosavadní dodavatel, která by se měla podle zdrojů deníku Handelsblatt pohybovat okolo 100 milionů eur. Německý fotbalový svaz (DFB) tak obdrží zhruba dvojnásobek sumy, jež měl smluvenou s Adidasem, tedy 50 miliónů eur. Pokračování tradiční spolupráce nepomohl ani příslib, že by firma s ikonickými třemi pruhy více podporovala rozvoj mládežnického a ženského fotbalu.

Horentní suma souvisí i s ekonomickými možnostmi, které obě společnosti mají. Zatímco Američané vykázali roční tržby v přepočtu 47,1 miliardy eur se ziskem 4,7 miliardy, Adidas skončil ve ztrátě okolo 75 miliónů eur, přičemž jeho tržby činily 21,4 miliardy eur.

Nová spolupráce bude platit od roku 2027, přičemž má platnost do konce kalendářního období 2034. Stávající ošacovatel nedávno představil sadu dresů pro domácí EURO, rozruch vyvolala hlavně hostující varianta, která se nese v křiklavém růžovo-fialovém duchu. Němci se pak s třemi pruhy na ramenou představí ještě na Mistrovství světa 2026, které se bude konat v zámoří.

Dát přednost tradici, či novotám?

Ikonické dresy nosil Die Mannchaft celkem sedm dekád, v nichž se radoval ze zisku čtyř titulů mistrů světa a tří prvenství na ME. To platilo i pro ženskou reprezentaci, která za dané období vyhrála dvakrát MS a osmkrát titul mistryň Evropy.

Novinka vyvolala rozporuplné reakce, a to i z německých vládních míst. „Německý dres bez tří pruhů si dokážu představit jen stěží. Adidas a černá, červená a zlatá pro mě vždy patřily k sobě. Kus německé identity. Uvítal bych trochu více lokálního patriotismu,“ reagoval na změnu spolkový ministr hospodářství Robert Habeck.

Ve zcela jiném duchu se pochopitelně nesl výrok předsedy německého fotbalového svazu. „Těšíme se na spolupráci s Nike a na důvěru, kterou v nás vložili. Budoucí partnerství umožní DFB i v nadcházejícím desetiletí plnit klíčové úkoly s cílem komplexního rozvoje fotbalu v Německu,“ vyjádřil se prezident DFB Bernd Neuendorf.

Dominik Pánek / fotbalportal.cz

Nejnovější články