Zpět na » 1. Bundesliga » Bayern Mnichov loví v čínských vodách – promyšlený marketingový tah?

1. Bundesliga - Bayern Mnichov loví v čínských vodách – promyšlený marketingový tah?

Bayern Mnichov loví v čínských vodách – promyšlený marketingový tah? © www.fcbayern.com - Liu v dresu Bayernu Mnichov

1

Líbilo se

21.12. - Německý velikán se rozhodl, že řady svých brankářů rozšíří o talentovaného mladíka z Číny. Vzhledem k tomu, že hráč za současných ligových pravidel nesmí nastoupit za béčko ani juniorku, ptají se fanoušci i experti, zda se nejedná o pouhý marketingový tah.

Vedení bavorského klubu s čínským Wuhan Three Lions FC navázalo partnerské smlouvy a Liu Shaoziyang je první vlaštovkou spolupráce. Dokonce je vůbec prvním čínským brankářem, který získal smlouvu v evropském klubu. Liu Shaoziyang je ve všech ohledech unikát a v rodné zemi je považován za vůbec největší fotbalový talent historie.

Přestup do Bayernu přesto budí velké emoce. Striktní pravidla zakazují hráčům mimo evropskou unii nastupovat za rezervní tým a juniorku. A protože se zdá velice nepravděpodobné, že by mladý čínský brankář převzal místo Manuela Neuera, je jeho přestup spíše promyšlený marketingový tah.

Už před několika lety se Uli Hoeness nechal slyšet, že by rád měl v týmu nějakého čínského hráče. „Pokud bychom hráli zápasy v sobotu ve 14 hodin, v Číně je to hlavní vysílací čas. Představte si, že by nás sledovalo 300 milionů diváků a každý z nich byl ochoten zaplatit jedno euro za shlédnutí zápasu.“ Marketingový záměr je tedy zcela jasný a otázku, zda byl Liu zakoupen kvůli svým kvalitám nebo možné finanční návratnosti, nechť si každý zodpoví sám.

Liu Shaoziyang každopádně již začal trénovat s týmem U19 a piluje také němčinu, aby zapadnul mezi spoluhráče co nejrychleji. „Je to pro mě velká čest být součástí jednoho z největších klubů na světě. Považuji to za svou jedinečnou šanci. Bayern má v Číně spoustu fanoušků a já jsem velice spokojený,“ okomentoval svou situaci mladý čínský brankář.

Andrea Suttnerová / bundesliga.com

Přidat komentář

Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.

Komentáře
Nebyly nalezeny žádné komentáře.
Nejnovější články