Zpět na » Primera Division » Sudí trnem v barcelonském oku, Suárez se udržel, dva roky penaltových prázdnin skončily. To nej ze zápasu Las Palmas – Barcelona

Primera Division - Sudí trnem v barcelonském oku, Suárez se udržel, dva roky penaltových prázdnin skončily. To nej ze zápasu Las Palmas – Barcelona

Sudí trnem v barcelonském oku, Suárez se udržel, dva roky penaltových prázdnin skončily. To nej ze zápasu Las Palmas – Barcelona © FotbalPortal.cz -

1

Líbilo se

02.03. - NEPŘEHLÉDNĚTE Další ztráta postihla včera Barcelonu. Špatnou Barcelonu, nutno podotknout. Byť si kádr trenéra Valverdeho může stěžovat na kontroverzní rozhodování zkušeného arbitra Mateu Lahoze jak chce, jisté je jedno. Domácí tým si minimálně remízu proti vedoucímu celku zasloužil.

Polemické rozhodování Mateu Lahoze

Mateu Lahoz byl včera určitě hlavním bodem pozornosti. Učinil několik rozhodnutí, která neuspokojila ani jednu stranu. Více ale skřípala zuby Barcelona. Těsně před pauzou totiž neodpískal ruku gólmana Chichizoly mimo šestnáctku, která byla vzhledem k postavení hráčů na červenou kartu, aby následně, těsně po pauze, vykouzlil penaltu proti azulgranas za ruku Digneho. Domácí mu zase spílají za to, že měl písknout penaltu za ruku Iniesty při centrovaném míči.

Penalta po dvou letech

Když Lahoz ukázal ve 47. minutě na penaltový puntík v pokutovém území hostující družiny, nebylo v první chvíli vůbec jasné, proč tak učinil. Nevěděli to prý ani sami hráči. Mělo se nejprve za to, že obránce Sergi Roberto fauloval Aguirregaraye. Až další opakované záběry odhalily ruku obránce Digneho u tyčky. Každopádně to byl historický moment, neboť proti Barce v domácí lize nezahrával žádný tým pokutový kop přes dva roky. Dlouhých 78 zápasů. Naposledy 14. února 2016 Celta Vigo.

Barcelona víc bodů než předvedené hry

Chelsea, Eibar, Getafe, Espanyol, Alavés...To je výčet soupeřů, proti nimž nedávno azulgranas nastoupili a proti nimž rozhodně nepodali nijak špičkový výkon. Stejně jako včera v Las Palmas. Kdyby se udělovaly body za umělecký dojem, určitě by Barcelona neměla v tabulce tak bohaté bodové konto. Zjednodušeně řečeno má Barcelona víc bodů než jaký předvádí fotbal. Včera jakoby se vedoucím gólem Messiho uspokojila a myslela, že se zápas v pohodě dohraje do vítězného konce. Na vedoucí celek tabulky slabý výkon. Málo střelby a nasazení.

Alespoň Suárez se udržel

Jedním z mála pozitivních bodů na včerejším zápase je pro Barcu alespoň to, že se Luis Suárez vyhnul karetnímu napomenutí, které by bylo jeho páté v řadě a představovalo by stopku pro klíčový nedělní souboj s Atléticem. Bylo až nezvyklé, jak se uruguayský „cholerik“ vyvaroval jakýchkoliv komentářů na polemické situace v zápase a způsobně držel svoje emoce na uzdě.

První bod Jémeze proti Barceloně

Zasloužil si to. Za to s jakou taktikou se prezentoval proti Barceloně. A nejen včera, ale i v předchozích duelech, kdy trenér Paco Jémez vedl Rayo Vallecano. Konečně získal aspoň bod. Úplně první. Vždycky vyrukoval na azulgranas s odvážnou taktikou, totálním fotbalem. Chtěl hrát rovnocenou partii. Přesto, že jeho kádr býval složen s průměrných fotbalistů. Sklidil aplaus fotbalové veřejnosti, ale také pořádný klepec. 0:5, 0:6, 1:6, 2:5, 1:5. To jsou nejkrutější výsledky z osmi duelů, které proti Kataláncům ve své kariéře odkoučoval. V roce 2013 byl i přes prohru 0:4 prvním celkem, který po pěti dlouhých letech přehrál Barcelonu co se týče procentuálního držení míče. V jednu dobu dokonce jeho jméno znělo mezi kandidáty na barcelonského trenéra.

Kam dál?

Jan Preisler / FotbalPortal.cz

Přidat komentář

Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.

Komentáře
pdreal - 02.03. Odpovědět

asi by som mal popracovat na zostrucneni svojich prispevkov(alebo aspon redukciu poctu) ked sa tak sledujem poslednu dobu Smajlík 2

pdreal
Cule6 - 02.03. Odpovědět

Chce to psat jednoduse a vystizne.. (nerikam, ze zrovna ja to umim) Smajlík 3

Cule6
pdreal - 02.03. Odpovědět

len mam obavu ze ked to bude jednoducho a vystizne, nebude pochopne spravne a vyzneje to urazlivo Smajlík 3

pdreal
Cule6 - 02.03. Odpovědět

To chce cvik Smajlík 7

Cule6
pdreal - 02.03. Odpovědět

nj skusim na tom popracovat

pdreal
Cule6 - 02.03. Odpovědět

Nekdy staci pred odeslanim jenom jednou nebo dva krat precist a ona se vzdy nejaka korekce, at uz gramaticka nebo stylisticka, da udelat..

Cule6
Cule6 - 02.03. Odpovědět

Barca mela vic zabrat. Prvni polcas vypadal dobre, ale po inkasovanem golu za pomerne nejasne odpiskanou penaltu to uz nebylo ono. A od 75. minuty bylo cim dal vic jasne, ze to asi nezvladnou, souper se cim dal vice uchyloval ke zdrzovani a faulovani s cilem co nejvice kouskovat hru a nevpustit tak katalance do hry a do tlaku.

Cule6
pdreal - 02.03. Odpovědět

a k tej penalte mam tiez jednu otazocku, uz sa niekde objavilo jasne a bez debat zaco vlastne teda bola ? Smajlík 2 piskal tu ruku Digneho, alebo ten suboj Sergi roberta alebo co vlastne

pdreal
pdreal - 02.03. Odpovědět

pretoze ak ruku Digneho tak tu je ruka celkom jasna, daleko odtela atd ... ale zase nic neriesiaca, ved on nezastavil loptu smerom k brane ale naopak, v podstate ju nikomu tym dotykomnezobral ak som to spravne videl ... cize zas taka situacia ze podla pravidiel mu asi daju za pravdu, ale logicky celkom hlupost ... keby clovek nehladel na pravidla ale nato aky to malo vplyv na zapas urcite , brankarova ruka by sa piskala, Digneho nie, Iniestova ano a podla pravidiel zistis vlastne uplny opak Smajlík 1

pdreal
pdreal - 02.03. Odpovědět

pre vysvetlenie toho Iniestu:
videl som to len tu z tohto zaberu mozno to skresluje, ale sice ju ma relativne pri tele ale schvalne skace do streli, a to prave v tom smere kde ma ruku ktora mu predsalen zvacsuje objem, cize on to tu sice spravil celkom mazane lebo sice nespravil priamo rukov aktivny pohyb a pri tom ale vlastne spravil Smajlík 1 podla mna ...

pdreal
Cule6 - 02.03. Odpovědět

Abych rekl pravdu, nevim to.. dlouho jsem si myslel ze za faul Roberta, ktery byl ale takovy nijaky, ale budiz.. Ze tomu ale predchazel tesne predtim o neco vetsi zakrok na Vermalena take nehodlam dal resit. Po asi az ctvrt hodine se objevily zabery ruky Digneho, to jinak ve hre nebylo vubec videt, jenomze mam pocit ze ta ruka byla budto tesne po hvizdu anebo hodne blizko tak, ze to by rozhodci nestihl. Porad mi to vychazi, ze to bylo za Robertuv (ne)faul.

Cule6
pdreal - 02.03. Odpovědět

aj ked asi ked to pozeram znova a zastvavil som si to tak sa zda ze by ho to aj tak trafilo do tela ci? asi mi to potvrdíte ak ste to videli z viacerých pohladov Smajlík 1

pdreal
pdreal - 02.03. Odpovědět

je to mozne, no ak to mal byt ten faul tak to je zas ina tema ... tie fauly rukami v 16-ke ... tam si rozhodca moze vybrat co len chce, a tu prave ak to teda piskal tak si vybral prave dost nevyrazny suboj ... jedine co by ho k tomu mohlo viest ze sa prave tam dostala lopta casto to "prehliadaju" pokial to vyslovene uz nema hrac na hlave co je somarina, a tu to je asi jedine co ho k tomu mohlo viest, pretoze tam ten kontakt bol fakt minimalny proti tomu co sa bezne deje u kazdej standtky

pdreal
Cule6 - 02.03. Odpovědět

Tady mi prislo, ze se ho Roberto sotva dotkl. Takovych situaci je spousta. BYt to na mne, piskal bych je vsechny a za chvili by si vsichni davali bacha. Situace, kdy si rozhodci vybere jeden zakrok ze trech (pri jedinem rohovem kou treba) je vzdy pro nekoho vyhoda a pro nekoho krivda. Je to velice nestastne. Beru ale argument, ze piskl tam, kde byl mic.

Cule6
pdreal - 02.03. Odpovědět

to nemal byt nejaky argument na obhajobu Smajlík 1 len vravim ze asi tym si to nejak zdovodnuju, inak uplne suhlasim ze ak piskal ten faul tak to je kravina ... lebo je to presne jak vravis, piskne si co chce, vzdy je tam nejaky kontakt, a tento bol rozhodne s kategorie tych menej zavaznych

pdreal
Cule6 - 02.03. Odpovědět

V pohode.. jenom diskutujeme. Jinak souhlas.

Cule6
pdreal - 02.03. Odpovědět

neviem ci sa to mozem jak fanusik Realu spytat aby to nebolo zle pochopene Smajlík 2 tak to fakt berte ako otazku a ak viet odpovedajte v klude prosim Smajlík 6
myslite ze ta ruka brankára bola spravne neodpiskana? pretoze on si ju vlastne sam nastrelil (vyklad pravidiel: ak si hráč pri odkope nastrelí ruku loptou, nepokladá sa to za úmyselné hranie rukou) v tomto pripade to sice posobi dost nefer lebo ono je asi rozdiel kde a ako si ju nastreli ale tysm sa asi pravidla uz nezaobereju Smajlík 11

pdreal

Mě to taky napadlo, ale neměl jsem koule, to napsat... Smajlík 2

NoIscoNoDisco
pdreal - 02.03. Odpovědět

pretoze mi pride ze potom clovek(ja takisto) nadava na rozhodcu a nakoniec zisti ze to su pravidla ktore su zle nastavene, a ten "chudak" zato obcas aj nemoze, pretoze to v podstate odpiskal spravne aj ked je to nelogicke a ludom sa to nepaci Smajlík 10

pdreal
WyQinac - 02.03. Odpovědět

celkove je pravidlo ohledne ruky dost podivne napsany a da se vylozit vice zpusoby dle me..

WyQinac
Cule6 - 02.03. Odpovědět

Dobra otazka. Bohuzel tak dobre pravidla neznam a obavam se, ze vyklad toho co je a co neni ruka je natolik vagni, ze se jako vzdy muzeme shodnout na alibistickem resume, ze rozhodci si to obhaji (at uz by to piskl nebo ne). Ale kdyby to bylo jenom namne, piskl bych. Tu situaci to ovlivnilo hrube, to by byl jinak takrka jisty gol.. Ale na kdyby se nehraje :)

Cule6
Zedman - 02.03. Odpovědět

Chápu co tím chceš říct, ale když to udělá brankář mimo 16ku no nevím. Problém bych hledal někde jinde a to nejspíš v tom že Lahoz nedostal balík z Barcelony na který vzlašť před zápasem Realu zvyklý. Asi to bylo takové malé upozornění. Smajlík 3

Zedman
pure2 - 02.03. Odpovědět

Bohuzial toto nebolo nastrelenie nahodou. Toto proste odrazil nohou a rukou umyselne zastavil. To je podla mna rozdiel.

pure2
Xabi18 - 02.03. Odpovědět

Pokud tady chceš dávat úryvky z výkladu pravidel, tak je dávej celé. Tohle, co jsi napsal. Je úryvek z hraní rukou v pokutovém území. Čiže hra rukou se nepíská, pokud si ji hráč svou nešikovností nastřelí ve vlastním pokutovém území. VŠUDE JINDE NA HRACÍ PLOŠE TOTO NEPLATÍ . Takže ano, ruka se měla pískat..O tom, za co se penalta pískala proti Barce se bavit nebudu, to asi nevidel nikdo :-D

Xabi18
COKO - 02.03. Odpovědět

No já nevím, možná kdyby to bylo ve vápně, ale vem si situaci, kdy běží sám utočník na brankáře, ten před nim udělá skluz v momentě kdy utočník střílí, balon nadskočí díky jeho skluzu a golman dá ještě ruce nahoru - prakticky obechcávačka pravidel kdy si golman sám nastřelil ruku ale vlastně to rukama vyrazil a zamezil golu. Nevím zda jsem to špatně nepochopil nebo jestli budu pochopený Smajlík 3

COKO
pdreal - 02.03. Odpovědět

Cule6 na tom sa urcite zhodneme, tiez by som taketo ruky piskal ...

pdreal
pdreal - 02.03. Odpovědět

pure2 tak to potom klobuk dole pred nim Smajlík 2 take reflexi by som chcel mat Smajlík 1

pdreal
pdreal - 02.03. Odpovědět

tak ja to vidim v celku podobne jak ty preto pisem ze to posobi dost nefer ... je rozdiel ked si ju nastreli niekto stylom ze donho nastrelis loptu a ta sa odrazi smerom k jeho ruke v momente ked by aj tak nepokracovala dalej dajme tomu ... a rozdiel je ked aj po zasahu nohou lopta ide smerom ktorym letiet mala a nasledne ju tvoja ruka zastavi jak to bolo teraz ... a hlavne preco by mal niekto odpustit ruku hracovi ktory je tak "dreveny ze si ju sam nastreli? Smajlík 1 ale bohuzial pokial to takto

pdreal
pdreal - 02.03. Odpovědět

plati tak je tazko nadavat rozhodcovi ktory v podstate asi teda spravne nepiskal, aj ked je to fakt prave v takomto pripade absolutne smiene rozhodnutie Smajlík 11

pdreal
Zedman - 02.03. Odpovědět

Pleteš tu asi dvě věci, je rozdíl když odkopáváš a nastřelíš si ruku nebo když to do tebe někdo napálí a odrazí se ti to od nohy do ruky.

Zedman
pdreal - 02.03. Odpovědět

a co ako pletiem? sak ten brankar do toho isiel nohou v snahe to odkopnut predsa ci ako to myslis ? ja som povedal ze toto pravidlo by som bral v takej chvili kde ta niekto nastreli, v takomto pripade sa mi zda hlupe, ale pokial viem to nikto nerozlisuje, neviem teda v com si ma nepochopil, alebo ja teba

pdreal

Šel nohou, odkop se nepovedl a míč ho preskakoval. Proto po něm hrabl rukou. Nebylo to klasické nastreleni ruky od sebe samého. Digneho ruka...pisknout ji asi mohl, ale nemusel. Resp. pisknout ji asi neměl když tak přemýšlím, Digne nešel proti mici, míč se nečekaně odrazil od tycky a to tak, ze dost nečekaně. Vypadalo to spis ze skončí v bráně. Takže nakonec za mne asi jednoznačný.

FotbalFan
pdreal - 02.03. Odpovědět

FotbalFan k tvojmu komentu len jedno:
Digne mnal mozno o zlomok casu viac nez brankar na reakciu, a aj tak nemal sancu lebo ako vravis asi necakal ze sa odrazi, a u brankára napises ze po nej hrabol rukou, myslis ze on cakal ze tu loptu netrafi? Smajlík 1 takisto nemal sancu predvidat taky odraz lopty, nemal najmensiu sancu reagovat Smajlík 1 co nic nemeni nato ze to by nemalo nikoho zaujimat zastavil loptu rukou co by malo znamenat hvizd rozhodcu, moja otazka bola len to ci je tomu tak

pdreal
Lazar - 02.03. Odpovědět

Červená karta: Pravidlo platí tak, že pokud si obránce třeba při odkopu sám nastřelí ruku, tak se penalta nepíská. Tohle nebylo ve vápně a brankář si ruku nenastřelil (míč se jen lehce svezl po noze a tak ho odpálil rukou). Velká chyba rozhodčího.

Penalta Palmas: míč šel od brány, nikdo okolo z hráčů Palmas ho nemohl hrát a dotek byl vážně jen lehký že ho dlouho nikdo ani neviděl. Další velká chyba, ale tady se obávám že to nějak okecá.

Lazar
Lazar - 02.03. Odpovědět

Ruka Iniesty: hráč ji dával za záda, ale při otáčením se bokem ho míč do ruky trefil. Čert ví, tohle je hodně na citu rozhodčího jestli to hru ovlivnilo nebo ne.

Lazar
pdreal - 02.03. Odpovědět

ok Smajlík 2

pdreal
pdreal - 02.03. Odpovědět

podla sucasneho vykladu pravidiel rozhodne iniesta ruku nemal
Digne aj ked velmi nestastnu a nic neriesiacu ruku mal si myslim
co sa tyka brankára, ja osobne by som to piskal ale vy z neho robite supermana, ktory stiha reagovat na odraz lopty za 0.01 sekundy, to urcite nie bola to nesikovnost a nasledne nahoda ze mu lopta pristala na ruke

pdreal
Lazar - 02.03. Odpovědět

Jako jsou to výklady pravidel pro rozhodčí z předsezóních kempů...Ale už je to trochu staršího data, tak kdoví jestli se něco neměnilo. Předpokládám že ale takhle zásadní změny nebyly.

Lazar
Lazar - 02.03. Odpovědět

ze zpomalených záběrů tam byl vidět i pohyb ruky proti míči, neříkám že to nějak rozmýšlel, ale reflex úplně stačí.

Lazar
pdreal - 02.03. Odpovědět

inak co sa tyka toho ze to plati len v 16-ke jak pisal vyssie isty Xavi18 tak to zase meni situaciu,a Xavi18 vdaka za upozornenie, co sa tyka toho ze som nedal úryvok cely bolo preto ze som ho ani cely nevidel preto som aj polozil tu otazku lebo som si vôbec nebol isty kompletnym znenim toho pravidla Smajlík 1

pdreal
pdreal - 02.03. Odpovědět

ano ja suhlasim ze to vyzera jakeby sa snazil s tou rukou este nieco spravit, ale jednak v tej rychlosti by sa nedalo ani dokazat ci chcel loptu chytit alebo jej uhnut aby ho nezasihal ked uz by sme to pitvali podla mna Smajlík 1 a hlavne ako mozno je to moj blby nazor ale jednoducho toto nebolo o nejakej sekunde, to bol tak kratky casovy interval ze to este ani mozok nemohol spracovat vnem z oka Smajlík 2 nieto este vyslat signal ruke (to ber samozrejme ako srandu) mozno mate pravdu, ale mne to

pdreal
pdreal - 02.03. Odpovědět

pride neuveritelne ak by ozaj pri tomto stihol vedome brankar zasiahnut Smajlík 1

pdreal
Lazar - 02.03. Odpovědět

Stačí si uvědomit jakou rychlostí letí puk a brankáři jsou schopní ho chytit. Ve chvíli kdy se tělo nadopuje adrenalinem tak ti jsou nějaký vteřiny ukradený Smajlík 1

Lazar
Reklama
Související odkazy
Reklama
Nejnovější články