Zpět na » Ostatní » EURO 2024 v číslech: Nejen fotbal, ale i fanouškovské šílenství

EURO 2024 v číslech: Nejen fotbal, ale i fanouškovské šílenství

EURO 2024 v číslech: Nejen fotbal, ale i fanouškovské šílenství © iconsport.photo - EURO se blíží ke konci

0

Líbilo se

14.07. - NEPŘEHLÉDNĚTE UEFA EURO 2024 dosahuje rekordních čísel ve všech oblastech mimo hřiště, které jsou základem úspěšného turnaje. Mistrovství Evropy vyvrcholí dneska po napínavé skupinové fázi a stejně vzrušující vyřazovací fázi, kdy budou na Olympijském stadionu v Berlíně korunováni evropští šampioni.

Celosvětová popularita EURO, která se projevila již během skupinové fáze, pokračuje a odráží se v aktualizovaných číslech generovaných aktivitami a prioritami turnaje mimo hřiště.

Fanzóny a fanouškovské pochody

Deset fan zón v hostitelských městech přivítalo během mistrovství celkem 5,8 milionu návštěvníků a toto číslo stále roste. Večer, kdy hostitelské Německo hrálo čtvrtfinále proti Španělsku, se stal nejnavštěvovanějším dnem turnaje s celkovým počtem 547 000 návštěvníků ve fan zónách. Spolu s hostitelskými městy UEFA také zorganizovala fanouškovské pochody na stadiony. Tyto pochody se konaly na desítkách zápasů a ukázaly se jako velmi oblíbené, přičemž tisíce fanoušků se spojily ve festivalové atmosféře. Odhaduje se, že se těchto pochodů z vyhrazených míst setkání fanoušků ke stadionům zúčastnilo více než 400 000 fanoušků.

Televizní publikum

EURO 2024 také stanovilo rekordy v televizním sledovanosti v zemích zúčastněných týmů, zatímco globální zájem o turnaj je obrovský a očekává se, že celková globální sledovanost překročí 5 miliard diváků.

Sociální média

Silný nárůst čísel na sociálních médiích oproti UEFA EURO 2020 pokračuje. Oficiální kanály UEFA EURO na TikTok, Instagramu, Facebooku, X a WhatsAppu získaly od začátku mistrovství více než 14 milionů nových sledujících. Kanály nasbíraly 335 milionů interakcí a 2,8 miliardy zhlédnutí videí.

Prodej vstupenek a návštěvnost zápasů

Před finále navštívilo 50 odehraných zápasů kolem 2,6 milionu diváků z více než 190 zemí. Více než 387 000 Fans First vstupenek (dostupných od 30 € na zápasy skupinové fáze) bylo prodáno, což přispělo k celkovému počtu více než 1,1 milionu prodaných vstupenek v kategoriích Fans First a kategorie 3 (dostupných od 60 € na zápasy skupinové fáze). Pouze 0,7 % držitelů vstupenek kontaktovalo zákaznický servis, což naznačuje hladký průběh prodeje vstupenek během zápasů.

Ekologie, sociální odpovědnost a správa

Iniciativy UEFA k tomu, aby bylo toto EURO nejudržitelnější v historii, byly úspěšné. V oblasti udržitelné dopravy si 280 000 fanoušků zakoupilo speciální jízdenky Deutsche Bahn pro fanoušky, mnoho dalších využilo vlak k cestování po zemi; navíc 81 % diváků použilo ekologickou dopravu k cestě na stadiony. Kromě toho si více než 850 000 uživatelů UEFA Fan Pass aktivovalo své jízdenky na veřejnou dopravu pro pohyb po hostitelských městech a jejich okolí. Co se týče UEFA Climate Fund, UEFA investovala 7 milionů € s tím, že 190 amatérských klubů obdrželo finanční prostředky (v celkové výši 4,9 milionu €) a 21 regionálních asociací bylo poskytnuto 100 000 € každé (celkem 2,1 milionu €).

Získej trénink, zachraň životy

Nakonec, na specializovaných stáncích pro kardiopulmonální resuscitaci (CPR) ve fanzónách a jako součást kampaně „Získej trénink, zachraň životy“ se více než 35 000 účastníků a fanoušků z různých týmů naučilo a procvičilo CPR. Kromě fanoušků také týmy účastnící se EURO absolvovaly školení o záchraně života ve svých základnách. Tato iniciativa byla rozšířena na rozhodčí, zaměstnance a dobrovolníky pracující na turnaji.

Petr Magasanik / uefa.com

Noviny
Nejnovější články