Nepřihlášen

Nepřihlášen

Styly

Moderní Výchozí zelená Zelená Šedá Okrová Oranžová Modrá Červená Gaming Freestyle

Zpět na » Ostatní » Euro 2024: Nepovedený font na reprezentačním drese Německa, UEFA přezkoumá všechna použitá čísla

Euro 2024: Nepovedený font na reprezentačním drese Německa, UEFA přezkoumá všechna použitá čísla

Euro 2024: Nepovedený font na reprezentačním drese Německa, UEFA přezkoumá všechna použitá čísla © adidas.co.uk - Dres německé reprezentace pro Euro 2024

0

Líbilo se

03.04. - Německé reprezentační dresy pro nadcházející domácí šampionát Euro 2024 vyvolaly vlnu kritiky poté, co společnost Adidas odtajnila jejich finální formu a zvolený font šokoval širokou veřejnost. Výrobce okamžitě zablokoval možnost objednávky dresu s číslem 44, jelikož vybraný font mohl navozovat pocit podobnosti s nacistickou symbolikou.

Výrobce reprezentačních dresů Německa pro nadcházející Euro 2, Adidas, před nedávnem prezentoval novou kolekci dresů, ve kterých bude národní tým nastupovat na domácím šampionátu. Na rozdíl od běžných klubových dresů se ty reprezentační zpravidla pyšní hráčským číslem jak na zádech, tak i vepředu.

Hráči národního týmu budou v průběhu šampionátu nastupovat s čísly od 1 do 23, fanoušci si ale při objednávce dresu mohli přizpůsobit jak jméno, tak samotné číslo. Velmi rychle se proto rozhořela polemika o tom, zda zvolený font byl náhodný. Dres německé reprezentace s číslem 44 totiž nápadně připomíná nacistickou symboliku SS. Výrobce trvá na tom, že to nebylo úmyslem, nicméně potvrdil také že dresy s číslem 44 nebudou v prodeji.

Podle interních informací navíc bude muset národní tým překontrolovat a předložit ke schválení celou číselnou řadu,“ uvedl DFB v prohlášení. „Žádná ze zúčastněných stran neviděla v procesu vývoje designu dresu žádnou blízkost s nacistickou symbolikou. Přesto bereme tyto informace velmi vážně a nechceme poskytovat platformu pro diskuze. Společně s partnerem vyvineme alternativní návrh čísla 4 a budeme další postup koordinovat se zástupci UEFA.

Mluvčí Adidas zároveň připomněl, že se společnost podílela pouze na samotném vývoji designu dresu, tvar a font písma již byl zcela v režii Německého svazu. „V Adidasu pracují lidé přibližně sta národů, naše společnost se zasazuje o podporu rozmanitosti a inkluze a jako společnost aktivně bojujeme proti xenofobii, antisemitismu, násilí a nenávisti ve všech podobách. Jakékoli pokusy o propagaci rozdělujících nebo vylučujících názorů nejsou součástí našich hodnot jako značky a důrazně odmítáme náznaky, že to bylo naším záměrem.“

Andrea Suttnerová / fotbalportal.cz

Nejnovější články