Zpět na » » AC Sparta Praha fotbal, a.s. v sezoně 2022/2023 hlásí ztrátu ve výši 254,6 milionu Kč

AC Sparta Praha fotbal, a.s. v sezoně 2022/2023 hlásí ztrátu ve výši 254,6 milionu Kč

AC Sparta Praha fotbal, a.s. v sezoně 2022/2023 hlásí ztrátu ve výši 254,6 milionu Kč © iconsport.photo - fanoušci Sparty

2

Líbilo se

11.11. - Tyto výsledky budou předloženy k posouzení a schválení na prosincové valné hromadě klubu. I přes tuto finanční ztrátu se však zdá, že tato situace neměla žádný negativní dopad na samotný provoz fotbalového klubu a jeho aktivity, ať už sportovní nebo komerční.

Hlavním faktorem, který vedl k vzniku ztráty, byla neúčast mužského A-týmu ve vyšších fázích některých soutěží UEFA. Sparta Praha absolvovala pouze dvě utkání v soutěžích UEFA, přičemž byla vyřazena v 2. kvalifikačním kole Konferenční ligy norským týmem Viking Stavanger. Tato neúspěšná cesta v evropských soutěžích ovlivnila finanční výsledky klubu.

Na druhou stranu A-tým dosáhl v domácí soutěži vynikajících výsledků. Získal mistrovský titul, což bylo poprvé po devíti letech. Tým zakončil sezónu na prvním místě s celkovým ziskem 78 bodů, což bylo o 5 bodů více než v předchozím ročníku. Celkem odehrál 42 soutěžních utkání, z nichž vyhrál 27, remízoval 10 a prohrál 5.

Jednou z klíčových součástí klubových financí byly transferové aktivity. Saldo z transferů bylo pozitivní, především díky významným přestupům hráčů Adama Hložka do Leverkusenu a Dávida Hancka do Feyenoordu. Klub tím dosáhl kladného salda ve výši 298,3 milionu Kč. Obchodní příjmy AC Sparta Praha dosáhly 262 191 tis. Kč a příjmy z reklamy a sponzoringu dosáhly 124 842 tis. Kč. Klub také navázal novou obchodní spolupráci s EP ENERGY TRADING, a.s., která získala práva na pojmenování stadionu na Letné, nyní nazývaného epet ARENA.

Sparta zaznamenala rekordní návštěvnost na domácích utkáních A-týmu za posledních téměř 40 let, s celkovými příjmy ze vstupného ve výši 68,6 milionu korun. Průměrná návštěvnost dosáhla 14 347 diváků.

Celkové náklady spojené s provozem a organizací utkání dosáhly 290,2 milionu korun, zatímco náklady na provoz stadionu činily 45,8 milionu korun. Klub, navzdory ztrátě, silně investoval do posílení týmu a marketingových aktivit, což bylo zřejmě základem pro celkový růst komerčních příjmů klubu.

Petr Magasanik / sparta.cz

Noviny
Nejnovější články