Nepřihlášen

Nepřihlášen

Styly

Moderní Výchozí zelená Zelená Šedá Okrová Oranžová Modrá Červená Gaming Freestyle

Zpět na » Ostatní » Světový fotbal a největší úlety sponzorů dresů

Ostatní - Světový fotbal a největší úlety sponzorů dresů

Světový fotbal a největší úlety sponzorů dresů © footyfair.com - AC Milan, Pooh Jeans

0

Líbilo se

17.02. - Peníze vládnou světu - a nikde to není tak na očích jako právě ve světě fotbalu. Uvedeme si malý příklad. Kluby v pěti nejlepších ligách Evropy provedly při transferech v lednu 2020 transakce v hodnotě přesahující půl miliardy euro. Další oblastí, kde se točí velká čísla, je sponzorství dresů.

Jen anglická Premier League vydělala v sezóně 2019-2020 na smlouvách stovky miliónů liber a kluby z celého světa spoléhají na to, že z těchto smluv budou financovat své sportovní ambice.

Důsledkem toho je, že kluby často preferují toho, kdo dá největší nabídku, a nehledí na to, jak směšně bude dres vypadat nebo jakou má sponzor pověst. Podíváme se na ty nejbizarnější...

Portsmouth - Ty

Lidé si s typickým fotbalovým fanouškem spojují řadu věcí. Rád si dá pár piv a pak možná sebere odvahu k prozpěvování chorálů.

Kdybyste se ale před nimi zmínili o měkoučkých plyšácích, asi by vám věnovali dost divný pohled. Po roce 2000 se ale přesně tohle stalo anglickému Portsmouthu, kdy s klubem podepsal tříletý sponzorský kontrakt výrobce hraček Ty.

Představit si fanouška, jak se mazlí s plyšáky a při tom se kouká na zápas, asi nejde úplně dohromady. Ale za ty nejžádanější plyšáky od Ty nabízejí zapálení sběratelé někdy i šestimístné sumy.

Getafe - Burger King

Profesionální atleti, kteří propagují nezdravé jídlo, to je jedna věc, ale když se k tomu přidá ještě podivný maskot, začíná už nad tím rozum stát.

„Burger King“ (Král burgerů) byla groteskní postavička, která se objevovala při oslavách gólů v Ravanelliho stylu. Ten totiž spočívá v přetažení dresu přes hlavu, kdy se odhalí druhá strana dresu.

Mladí fanoušci Getafe tedy byli svým oblíbeným klubem na jedné straně motivováni ke konzumaci rychlého občerstvení, ale zároveň se příliš netěšili, když jejich hrdinové vstřelili gól.

Jedno pozitivum se na tom celém ale najde. Tento madridský tým skončil toho roku v La Lize šestý, což je dosud nejvyšší umístění v historii. Možná by to chtělo zase nějakou bláznivou postavičku.

AC Milan - Pooh Jeans

Když společnosti testují produktové názvy, obvykle si pro dané slovní spojení nechají zpracovat jazykovou analýzu, aby zjistily, zda není v jiném jazyce urážlivé nebo legrační. Dobrým příkladem je slavný polský „Fart Bar“, kdy „fart“ v angličtině znamená „prd“.

Italskému klubu AC Milan to v 90. letech trochu „ujelo“. Na základě dohody se společností Pooh Jeans si klub nechal na dres dát právě tento potisk, aniž by tušil, že pro tisíce anglických fanoušků „pooh“ znamená slangově „hovínko“.

Od rivalů z Inter Milanu se za to mohli stát terčem mnoha záchodových vtipů, ale ve skutečnosti to prošlo takřka bez povšimnutí a tým na začátku 80. let patřil v Evropě k nejlepším. Žádná „hovínka“ to tedy nebyla.

Wolves and Crystal Palace - ManBetx

U společnosti, která si koupí logo ne přední části dvou klubových dresů z Premier League, byste čekali, že bude mít elegantní webovou stránku, která bude čekat jen na to, až si ji na internetu vyhledáte.

Samotný název přímo nabádá k podání sázky na fotbal nebo k zatočení v online kasinu. Zkrátka působí jako něco, čím si v nepřízni počasí zkrátit čas.

Ale rychlé „vygooglování“ přináší rozčarování. Naběhne stránka v čínštině bez možnosti překladu, což vede k otázce, proč vlastně chtějí, aby lidé ze Západu znali jejich jméno, když jim nenabízejí žádný produkt?

Pokud jde o Wolves, předchozím sponzorem dresů byla online herna W88, která evidentně začala razit postup náhrady jedné sázkařské společnosti jinou. Naštěstí na internetu existují tisíce dalších online heren.

Když se tedy sponzorský tým klubu rozhodne opět pro změnu, mají rozhodně z čeho vybírat - ale určitě dává smysl vybírat s ohledem na možnost přístupu i pro západní hráče.

Clydebank - Wet Wet Wet

Ve Spojeném království se v 90. letech děla spousta cool věcí. Frčel britský pop a kolem se potloukaly kapely, jako jsou Oasis, ve slunečních brýlích a dresech Manchester City.

The Lightning Seeds nahráli jednu z nejslavnějších fotbalových humen všech dob - Football’s Coming Home. DJ Fatboy Slim deklaroval svoji lásku ke klubu Brighton & Hove Albion sponzorováním, dokonce učinil i nabídku na koupi a loboval za něj u premiéra.

Sponzorství neznámého skotského klubu Clydebank FC lacinou popovou skupinou Wet Wet Wet už pak nezní tak cool. Největší hit „Love is All Around“ nebude mít většina fanoušků nejspíš ve své sbírce, takže obří logo tohoto sponzora na předku prostě vypadalo... trochu zvláštně.

Toto partnerství nemělo dlouhého trvání, ale uvedená skotská kapela mohla aspoň říct, že sponzorovala svůj domácí klub.

Atletico Madrid - Columbia Pictures

O Atleticu se na přelomu tisíciletí vědělo, že má finanční problémy, takže bylo nuceno skočit prakticky po čemkoli, co mu kdo nabídl.

Když tedy Columbia Pictures přišli s návrhem nové revoluční metody, nebylo v pozici, že mohlo odmítnout.
Sponzor samotný fanouškům po svém oznámení v roce 2003 zase tolik nevadil, ale spíš to, že potisk na dresech se měnil podle toho, který film Columbia aktuálně uváděla do kin.

Během sezóny zažili divné i skvělé motivy: sami rozhodněte, co je větší bizár, jestli Někdo to rád blond nebo Anakonda: Honba za krvavou orchidejí.

Až tedy příště váš tým oznámí šíleně trapného sponzora, mějte na paměti, že mu nejspíš na dres nedá „hovínko“ a plyšák v tom taky figurovat nebude. Může to být mnohem horší!

Redakce / fotbalportal.cz

Přidat komentář

Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.

Komentáře

a jsem zvedavy na nove dresy Valencie, maji inovovane logo netopyra, styl batman, uz bezi soud mezi Valencia FC a filmovym studiem DC universe.vypada to vsak ze Valencie vyhraje, pouzivala logo netopira totiz skoro 50 let pred prvnim batmanem :D

HyperioN

ja si to obdobi pamatuji, zvlast golmani meli ty filmove dresy super zpracovane, viz ten spider-man na fotce :) jen skoda ze jim vedeni ligy nedovolilo ty nejlepsi variace. nekde mam snad jeste i fotky. muj favorit byl komplet cerno-zlaty dres, na nem rudy HellBoy, ktery ve sve kamenne ruce drti znaky realu a barcy :D konkretne tento kus neprosel u vedeni ligy z duvodu znaku vice klubu na jednom dresu

HyperioN
Cornero - 17.02. Odpovědět

Fajn článek. To s tím Atleticem jsem vůbec nevěděl a teď koukám co všechno se jim vystřídalo na dresech

Cornero
Reklama
Reklama
Nejnovější články