Zpět na » Serie A » Velký test webů italských klubů

Serie A - Velký test webů italských klubů

0

Líbilo se

30.07. - Oficiální web klubu bývá často klíčovým zdrojem informací pro fanoušky klubu. Kteří fanoušci mohou být na web svého klubu opravdu hrdí? A které kluby by měly svůj web urychleně zlepšit? Přečtěte si, jak zhodnotil oficiální klubové stránky klubů Serie A FotbalPortal.

Oficiální weby jsme hodnotili celkem v devíti kategoriích. Těmi byly: aktuálnost obsahu, multimedia (video a foto galerie), informace o mládežnických týmech, přehlednost, rychlost zobrazení a načítání, grafické zpracování, originální nápady, marketing (e-shop, sekce pro sponzory) a jazykové verze. Zvolili jsme tříbodovou stupnici, tři body nejvíce a jeden nejméně.

Pořadí je následující:

1. AC Milán (www.acmilan.com)
Rossoneri se mohou pyšnit opravdu výbornými stránkami. Spousta novinek, skvěle zpracovaná mládež, přehledné uspořádání, velmi dobrá grafika a šest jazykových verzí dělají z webu milánského obra špičku mezi weby Serie A.

Bodování: celkem 25.5, a) aktuálnost 3, b) multimedia 2.5, c) informace o mládežnických týmech 3, d) přehlednost 3, e) rychlost 2.5, f) grafické zpracování 3, g) originalita 2.5, h) marketing 3, i) jazykové verze 3

2. Inter Milán (www.inter.it)
Inter se dlouho držel v kvalitě webu na stejné úrovni jako městský rival, ale nakonec mu těsně podlehl. Proti Interu mluvily v porovnání s AC hlavně méně jazykových verzí a slabší grafická stránka.

Bodování: celkem 25, a) aktuálnost 2.5, b) multimedia 3, c) informace o mládežnických týmech 3, d) přehlednost 3, e) rychlost 3, f) grafické zpracování 2.5, g) originalita 2.5, h) marketing 3, i) jazykové verze 2.5

3. Juventus (www.juventus.com)
Web Juventusu dokazuje, že si turínský klub návrat do Serie A zaslouží, minimálně na poli internetové komunikace. Informace o bianconeri jsou několikrát denně aktualizovány a jsou k dispozici ve třech jazycích. Juve si na webu počíná jako pravý velkoklub.

Bodování: celkem 23.5, a) aktuálnost 3, b) multimedia 2.5, c) informace o mládežnických týmech 3, d) přehlednost 2, e) rychlost 2, f) grafické zpracování 3, g) originalita 2, h) marketing 3, i) jazykové verze 3

4. Fiorentina (www.acffiorentina.com)
Fiorentina nedávno spustila nové stránky a může se pyšnit kvalitní webovou prezentací. Skvěle zpracované mládežnické týmy, videa ze zápasů i rozhory s hráči, dobrá přehlednost hlavní strany a "match center" na hlavní straně patří k silným stránkám webu, naopak slabinou je pouze italská verze.

Bodování: celkem 23, a) aktuálnost 2, b) multimedia 2.5, c) informace o mládežnických týmech 3, d) přehlednost 3, e) rychlost 2.5, f) grafické zpracování 2.5, g) originalita 3, h) marketing 2.5, i) jazykové verze 1.5

5. AS Řím (www.asroma.it)
Hlavní slabinou stránek Giallorossi je chybějící video galerie a slabá fotogalerie. Naopak skvěle je postaráno o fanoušky a sponzory. Web nabízí možnost stáhnout si do počítače pozadí s klubovými motivy, možnost zakoupit lístek na zápas přes e-shop. Zajímavostí je čínská verze stránek.

Bodování: celkem 21, a) aktuálnost 2.5, b) multimedia 1.5, c) informace o mládežnických týmech 2.5, d) přehlednost 2.5, e) rychlost 2.5, f) grafické zpracování 2.5, g) originalita 2, h) marketing 3, i) jazykové verze 2

6. Turín (www.torinofc.it)

Turínští Býci dobře vědí, že v soupeření o příznivce po boku městského rivala Juventusu musejí vyvinout maximální snahu. Na webu jim toho lze vytknout velmi málo. Turín nepodceňuje marketing, nabízí kvalitní informace o mládežnických týmech a poskytuje přívětivou grafiku.

Bodování: celkem 20.5, a) aktuálnost 2.5, b) multimedia 2, c) informace o mládežnických týmech 3, d) přehlednost 2, e) rychlost 2, f) grafické zpracování 3, g) originalita 2, h) marketing 3, i) jazykové verze 1

7.-9. Catania (www.calciocatania.net)
Velkou předností červenomodrých je originalita. Jejich stránky kráčí vlastní cestou a nesnaží se pouze bezhlavě napodobovat prvky přítomné na každém druhém klubovém webu. Vedlejším negativním účinkem kvalitního grafického zpracování webu je pomalá rychlost.

Bodování: celkem 20, a) aktuálnost 3, b) multimedia 2.5, c) informace o mládežnických týmech 3, d) přehlednost 2, e) rychlost 1.5, f) grafické zpracování 2, g) originalita 3, h) marketing 2, i) jazykové verze 1

7.-9. Reggina (www.regginacalcio.com)
Reggina svou kvalitou webu patří do horní poloviny ligy. Web je nápaditě a zároveň účelně rozdělen do tří sekcí pro fanoušky, novináře a sponzory. Překvapením je mix angličtiny a italštiny.

Bodování: celkem 20, a) aktuálnost 2.5, b) multimedia 2, c) informace o mládežnických týmech 2, d) přehlednost 3, e) rychlost 2.5, f) grafické zpracování 3, g) originalita 2, h) marketing 1.5, i) jazykové verze 1.5

7.-9. Palermo (www.ilpalermocalcio.it)
Sicilský klub dokazuje, že umí dobře prodat své jméno. Jediným nedostatkem webu Palerma je pokrytí informací o hráčích a mládežnických klubech. Na ty by na Sicílii neměli zapomínat ani o prázdninách.

Bodování: celkem 20, a) aktuálnost 3, b) multimedia 2, c) informace o mládežnických týmech 1, d) přehlednost 2, e) rychlost 2, f) grafické zpracování 2.5, g) originalita 2.5, h) marketing 3, i) jazykové verze 2

10.-12. Cagliari (www.cagliaricalcio.net)
Silnou stránkou webu Cagliari je aktuálnost. Na webu lze nalézt několik nových článků denně a také spoustu rozhovorů s hráči a funkcionáři klubu. Jako největší nevýhodu hodnotíme znovu dostupnost pouze v italštině.

Bodování: celkem 19.5, a) aktuálnost 3, b) multimedia 2, c) informace o mládežnických týmech 2.5, d) přehlednost 2, e) rychlost 2, f) grafické zpracování 2, g) originalita 2.5, h) marketing 2.5, i) jazykové verze 1

10.-12. Empoli (www.empolicalcio.it)
Na webu Empoli je znát, že klub si hledí práce s mládeží. Na webu najdete velmi kvalitně zpracované prakticky všechny mládežnické kategorie. Jinak web Empoli příliš nevybočuje z řady, fanoušci zde najdou prakticky vše, co potřebují, ale pouze v italštině.

Bodování: celkem 19.5, a) aktuálnost 2, b) multimedia 1.5, c) informace o mládežnických týmech 3, d) přehlednost 2.5, e) rychlost 2.5, f) grafické zpracování 2.5, g) originalita 2, h) marketing 2.5, i) jazykové verze 1

10.-12. Siena (www.acsiena.it)
Nový klub Lukáše Jarolíma disponuje pravidelně aktualizovaným webem, který sleduje své hráče na každém kroku. Bohužel opomíjí zveřejňování informací o žácích a juniorech. I tak kvalita webu v případě Sieny převyšuje kvality herní.

Bodování: celkem 19.5, a) aktuálnost 3, b) multimedia 2.5, c) informace o mládežnických týmech 1.5, d) přehlednost 2, e) rychlost 2.5, f) grafické zpracování 2.5, g) originalita 2, h) marketing 2.5, i) jazykové verze 1

13. Neapol (www.sscnapoli.it)
Po fotbale věčně hladovým neapolským fanouškům poskytuje jejich milovaný klub přívětivé prostředí i na síti. Zapomíná však na to, že hlavně díky Maradonovi má Neapol fanoušky po celém světě. A ne všichni si vystačí s náplní webu v italštině.

Bodování: celkem 19, a) aktuálnost 3, b) multimedia 2.5, c) informace o mládežnických týmech 2.5, d) přehlednost 2, e) rychlost 1.5, f) grafické zpracování 2, g) originalita 2.5, h) marketing 2, i) jazykové verze 1

14.-15. Lazio (www.sslazio.it)
Jestli se chce Lazio Řím prezentovat v Lize mistrů, o kterou usiluje, skutečně na úrovni, má co zlepšovat. I tak ovšem biancocelesti učinili nesmírný pokrok při přepracování svých internetových stránek. Jejich minulá verze dělala Římanům velkou ostudu, když v hrůzostrašném grafickém provedení nabízela několik měsíců neaktualizované informace.

Bodování: celkem 18.5, a) aktuálnost 3, b) multimedia 2.5, c) informace o mládežnických týmech 1.5, d) přehlednost 2, e) rychlost 2, f) grafické zpracování 1.5, g) originalita 2, h) marketing 3, i) jazykové verze 1

14.-15. Atalanta (www.atalanta.it)
Bergamo má v internetové komunikaci co zlepšovat. Web Atalanty postrádá nápad. Jakoby si klub z Lombardie založil stránky, jen aby se neřeklo...

Bodování: celkem 18.5, a) aktuálnost 2, b) multimedia 2, c) informace o mládežnických týmech 3, d) přehlednost 2, e) rychlost 2.5, f) grafické zpracování 2, g) originalita 2, h) marketing 2, i) jazykové verze 1

16. Udinese (www.udinese.it)
V průběhu sezóny si naše redakce nemohla web Udinese vynachválit. Nyní o prázdninách to ovšem vypadá, jakoby si hlavní webmaster vzal dovolenou. Multimediální sekce je naprosto nedostačující. Chytře si v Udine poradili s jazyky. Web běží v italštině, ale nejpodstatnější informace jsou překládány do angličtiny.

Bodování: celkem 17.5, a) aktuálnost 2.5, b) multimedia 1, c) informace o mládežnických týmech 2.5, d) přehlednost 2, e) rychlost 2, f) grafické zpracování 2, g) originalita 2, h) marketing 2, i) jazykové verze 1.5

17.-18. Parma (www.fcparma.com)
Parma má kvalitní stránky, které ale kazí několik faktorů. Těmi nejzávažnějšími jsou malá přehlednost úvodní stránky a také vyskakovací, tzv. pop-up okna, která Vám vyskočí při každém kliknutí na stránce. Naopak nechybí dostatek aktuálních informací a kvalitní přehled mládežnických týmů.

Bodování: celkem 17, a) aktuálnost 2.5, b) multimedia 2.5, c) informace o mládežnických týmech 2.5, d) přehlednost 1.5, e) rychlost 1.5, f) grafické zpracování 2, g) originalita 1.5, h) marketing 1.5, i) jazykové verze 1.5

17.-18. Sampdoria (www.sampdoria.it)
Sampdoria nabízí svým fanouškům kvalitní servis. Silnou stránkou webu jsou informace o klubové mládeži a kvalitní foto i video galerie, naopak slabinami jsou pouze italská verze a horší orientace na úvodní straně.

Bodování: celkem 17, a) aktuálnost 2.5, b) multimedia 3, c) informace o mládežnických týmech 3, d) přehlednost 1.5, e) rychlost 2, f) grafické zpracování 2.5, g) originalita 2.5, h) marketing 2, i) jazykové verze 1

19. Janov (www.genoacfc.it)
Kdyby záleželo na zpracování internetových stránek, museli bychom Janov poslat zpět do Serie B. Klub založený Angličany by neměl zapomínat na své kořeny. Fakt, že janovský web nenabízí provedení v anglické verzi, je závažným prohřeškem. Bohužel nikoliv jediným.

Bodování: celkem 16, a) aktuálnost 1.5, b) multimedia 1.5, c) informace o mládežnických týmech 2, d) přehlednost 2, e) rychlost 2, f) grafické zpracování 2, g) originalita 2, h) marketing 2, i) jazykové verze 1

20. Livorno (www.livornocalcio.it)
Livorno dopadlo v našem hodnocení nejhůře. Několik dní staré články, chybějící videogalerie, prakticky žádné originální prvky, slabá grafická nápaditost a špatné zobrazování navigačního menu v Opeře dělají z webu Livorna nejhůře hodnocený web Serie A.

Bodování: celkem 13.5, a) aktuálnost 1.5, b) multimedia 1.5, c) informace o mládežnických týmech 2, d) přehlednost 1.5, e) rychlost 1, f) grafické zpracování 2, g) originalita 1, h) marketing 2.5, i) jazykové verze 1






Zdeněk Leitkep / Marek Numerato, oficiální klubové weby

Přidat komentář

Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.

Komentáře
Nebyly nalezeny žádné komentáře.
Reklama
Nejnovější články