Zpět na » Synot liga » Dopis prezidentovi UEFA, Michelu Platinimu

Synot liga - Dopis prezidentovi UEFA, Michelu Platinimu

Dopis prezidentovi UEFA, Michelu Platinimu © -

0

Líbilo se

04.12. - Dr. Václav Netolický píše dopis Platinimu, ve kterém navrhuje vyškrtnutí českých sudí z mezinárodní listiny!

Jak si možná ještě vzpomenete, nedávno byl na FotbalPortal.cz vydán článek, jehož obsahem byl zejména přepis dopisu, který vysokoškolský učitel Dr. Netolický poslal k rukám Ing. Pavla Mokrého, předsedy ČMFS. Jak sám říká, vlastně ani nevěřil v žádnou zpětnou vazbu a tak při pokračování bídných výkonů arbitrů nejvyšší české ligové souteže sáhnul k radikálnímu řešení, jenž avizoval již v době, kdy kontaktoval Mokrého.

Sepsal druhý dopis a ten míří k daleko vyšším místům. Na obálce byste našli Route de Genéve; Nyon; Switzerland. Zmíněná ulice je sídlem UEFY, a samotného prezidenta evropské fotbalové unie, Michela Platiniho. Netolický v listu stručně popisuje situaci svou a v české prvoligové kopané a k závěru pošty navrhuje aby měli všichni čeští sudí pozastavenou činnost v mezinárodních utkáních po dobu jedné sezony. Tímto navrhovaným exemlpárním trestem se snaží narážet na směšnost kárání sudích českými komisemi, které po udělení nízkých trestů samy jsou ještě schopny veřejně označit úroveň některých výkonů rozhodčích jako tragickou.

Ostatně myslím, že je zbytečné dále vypisovat mé pero. Nejlepší bude, necháme-li mluvit samotného Dr. Václava Netolického, který FotbalPortalu.cz poskytl exkluzivní přepis svého dopisu Michelu Platinimu:

Dopis prezidentu UEFA, Michelu Platinimu:



Vážený pane prezidente,

když média přinesla zprávu o Vašem zvolení nejvyšším představitelem fotbalové Evropy, byla i v České republice přijata tato informace s velikou radostí. Jméno Platini bylo i v naší zemi vždy symbolem sportovce, který vynikal nejen skvělými sportovními výkony.
I fanouškové Vašich soupeřů si na Vás především cenili příkladný smysl pro fair play . Vaše zvolení do funkce prezidenta organizace UEFA je vnímána příznivci fotbalu v Evropě jako veliká naděje, že se fotbal stane opět tím, co bude přinášet radost hráčům a divákům.
Jsem člověk s obyčejnými starostmi, který má řadu zálib a jednou z nich je i návštěva fotbalových ligových zápasů v českém městě Most, kde momentálně žiji a vyučuji na vysoké škole. Podotýkám, že v žádném případě se nejedná u mne o fanatické fandovství, a spíše než výsledek je pro mne přednější, jaký výkon na hřišti hráči předvedou.
Vztah mezi hráči a diváky by měl vycházet ze společného prožitku. Měli by se vzájemně dělit o radost, ale i smutek (ne vždy se samozřejmě vyhrává). Tyto dva subjekty vytvářejí kouzlo fotbalu, ti ostatní (rozhodčí, funkcionáři svazu apod.) by tu měli být proto, aby věci měly svůj řád a aby to fungovalo.
Když jsem před několika lety začal na fotbal chodit, byl jsem asi hodně naivní, když jsem si myslel, že to tak bude. Zvláště v této sezóně však zjišťuji, že je vše v nejvyšší české fotbalové lize zcela naopak. Režii do svých rukou zcela převzali rozhodčí a není ligového kola, kdy se v médiích nepřetřásají a dokumentují jejich hrubé chyby, které zásadně ovlivnily průběh zápasů. Funkcionáři fotbalového svazu buď na tuto skutečnost nereagují, či maximálně rozhodčímu pozastaví na několik zápasů činnost (což v tomto sychravém počasí je možno brát spíše jako odměnu). Hráči na hřišti (a je úplně jedno z kterého klubu jsou) cítí právem křivdu, ze hry se vytrácí radost, stoupá agresivita. Divák odchází ze zápasu znechucen, vždyť těch nepěkných věcí potkává v životě dost, tak proč by měl ještě trpět v neděli na fotbale.
Je jasné, že se ozvou hlasy, to je přeci jenom fotbal. Zábava, která má svá pravidla, tak z toho nedělejte drama. Když se ti to nelíbí, tak tam nechoď.
Toto možná platilo v době, kdy jste se Vy jako školáček začínal učit kopat do balonu. Dnes je to velmi složitý systém s plně profesionálními vazbami mezi aktéry, s milionovými investicemi do stadionů apod. A teď si představme, že to vše stojí a padá na jediném hvizdu z píšťalky člověka, který nejenže může zcela zvrátit ligový zápas. Může takto zastavit cestu k milionovým dotacím - v případě postupu do pohárů, či tímto způsobem ukončit působení klubu v soutěži a způsobit mnohamilionovou ztrátu. A přitom vůbec nelze vyloučit jako motiv takových selhání antipatii ( či naopak sympatii) k jednomu z aktérů, či případné korupční jednání. A celý fotbalový národ na to bezmocně zírá a fotbalový svaz (resp. jeho komise) udílí již výše zmíněné „tvrdé tresty“.
Před několika týdny jsem (poněkud obšírněji) popsal tuto situaci v dopisu adresovanému panu předsedovi Českomoravského fotbalového svazu Ing.P.Mokrému. Tento dopis byl i zveřejněn na jednom portálu specializovaném na fotbalové dění. Ani jsem neočekával žádnou reakci, fanoušek je v celé této mašinérii ten poslední a dnes - díky sponzorům a televizi - by vlastně ani nemusel být. Mezitím proběhlo opět několik kauz, kdy to kvůli špatnému rozhodnutí dopadlo na hřišti jinak, než by mělo být. A asi zase některý z „mužů v černém“ bude sedět nějaký čas v teple.
Je zde ještě jedna obzvlášť zarážející skutečnost. Tito lidé, kteří doslova ničí český fotbal, zcela bez problémů vstupují do zápasů evropských pohárů, či zápasů mezistátních..
Dnes mě zaujal článek na internetu, kdy i sám předseda komise rozhodčích prohlásil situaci v oblastí řízení zápasů v české nejvyšší soutěži za zcela katastrofální.
Proto se obracím na Vás s návrhem, jehož inspirací mi bylo řešení, které se před nějakým časem osvědčilo v trochu jiné oblasti fotbalového dění. Týkalo se to tehdy neřešitelného řádění britských rowdies. A nakonec je stačilo párkrát nepustit na evropská kolbiště a najednou je vše v pořádku.
A tak bych si dovolil Vám navrhnout následující: Po Vaší analýze situace na českých hřištích pozastavit činnost českých rozhodčích v evropských soutěžích na jednu fotbalovou sezónu. V případě Vašeho zájmu bude dodána potřebná dokumentace.
Možná, že mé srovnání českých rozhodčích s britskými výtržníky je příliš ostré. Zatímco rowdies napáchali spoustu materiálních škod i způsobili mnoho osobních tragedií, mám ten pocit že naši sudí (s určitou nadsázkou řečeno) vraždí základní principy fotbalu a sportu vůbec. Principy, za které jste Vy bojoval po celou sportovní kariéru a věřím, že je neopustíte ani ve své nové velice zodpovědné funkci.
I v případě, že tento dopis necháte zcela bez povšimnutí, chci Vám na závěr poděkovat, za vše pěkné, co jsme i díky Vašemu fotbalovému umění při sledování tohoto krásného sportu prožili a popřát mnoho úspěchů ve Vaší nové (a zřejmě náročnější roli).

S pozdravem
Dr. Václav Netolický



A co vy, milí fotbaloví fanoušci/fanynky? Souhlasíte s názorem Dr. Netolického a podepsali byste se pod takovýto dopis nebo míníte, že potíž zase není tak horká? Můžete se vyjádřit v diskuzi!

Kam dál?

/ FotbalPortal.cz

Přidat komentář

Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.

Komentáře
Beck - 01.01. Odpovědět

ten Netolicky o je pekny debil i ten frajer at si zkusi jeden zapas a uvidime vsichni jak se z toho p...rou

V.Netolický - 02.01. Odpovědět

Tak už jsem si myslel, že se do diskuse pustil slavný Jeff , ale když jsem si to přečetl, tak mi mě napadlo: „že je to ten šibal Jára Kocián?“. Musím se přiznat, že bych opravdu neuměl pískat zápas, ani bych neuměl řídit kamión, nebo operovat oko. Ono to na tom světě holt je takový, že já dělám svoji práci, Vy děláte svoji práci (třeba) a každý by tu svou měl dělat co nejlíp umí. A v dnešním profesionálním fotbale i rozhodčí dělají svoji práci a vůbec ne špatně placenou. A diváci, kteří si zaplatí vstupné, právem požadují, aby jí dělali dobře a poctivě, zrovna tak to požadují právem kluby a všichni kteří jsou součástí celé té fotbalové mašinérie. Pokud si myslíte, že je všechno v této oblasti u nás v pořádku, je to Váš názor, neberu Vám to. Rozdíl mezi námi je maličko v tom, že se neschovávám za jmény slavných a nenazývám Vás třeba kreténem. Já mám tedy jiný pohled na věc, a možná nejsem sám - dokonce i šéf komise rozhodčích není s našimi sudími spokojen. Mám ne příliš ověřenou informaci: UEFA nepověřila žádného našeho rozhodčího řízením zápasů v dalších kolech evropských pohárů (což vůbec nedávám do souvislosti s mým dopisem). Možná, že to ale o něčem svědčí. Jinak přeji všem, kteří mají rádi fotbal, tedy takový, ve kterém všichni aktéři (hráči, rozhodčí a funkcionáři) hrají poctivou hru šťastný a úspěšný nový rok V. Netolický

Akseli - 15.12. Odpovědět

Dobry den vsem, ponevadz ziji v Anglii a ceskou ligu tudiz nesleduji, vyjima Slavie, dozvedel jsem se o tom co se u nas ted deje az po precteni techto, vsech, radku... Teda ne, ze by se to nedelo uz davno, nakej ten patek jsem na fotbal v cechach chodil, presneji na 1.A krajskou tridu nebo jak se tomu ted rika... a tam se toho delo opravdu moc. Nechci tu tudiz psat muj nazor na "to", ponevadz nejsem plne informovan. Chtel bych zde publikovat neco, co jsem mohl shlednout v mistni obdobe "Dohrana". Do studia byli pozvani tri hoste, Alan Shearer, jakozto zastupce hracu, Steve Coppell, jakozto zastupce treneru a hlavne Rob Styles, jakozto zastupce rozhodcich. Cele to uvadel uvadel Gary Lineker. A reknu Vam... Byl to asi nejzajimavejsi "porad", co jsem kdy mel moznost shlednout! Nazory tri odlisnich lidi na jednu situaci a naprosto nestranne vyusteni pro divaka. Tak... napise nekdo do Ceske televize at nekdo neco podobneho taky zrealizuje? Jara, Smicer, Bilek? Smajlík 7

Vašek - 12.12. Odpovědět

Vážený pane doktore, Váš srdceryvný dopis je velmi krásně sepsán. Bohužel mi z těchto praktik trošku běhá mráz po zádech, když si vzpomenu, že podobným způsobem fungovaly různé osoby u nás v komunistické éře. Prostě vedoucí moje připomínky nebere, budu žalovat ředitelovi. Rád bych s Vámi souhlasil, bohužel nemohu. Když si vezmete čistě jen smysl Vašeho dopisu, tak Vámi navrhovaná "léčba" našeho českého fotbalového "vředu" spočívá pouze v jakési karanténě. Stylizace Vašeho dopisu je také tendenční. Nejprve se p.Platinimu vypoklonkujete, jak férovej je to člověk, abyste mu mohl mohl následně naservírovat Váš dojem z českého fotbalového dění a končíte dalším poklonkováním, aby si snad p.Platini řekl:"Když mě tam v Čechách mají za tak férovýho chlapa, tak to bych s tím mohl něco udělat, ne?" Bohužel pravda je taková, že český národ je mistrem v medializování úplně všecho, od politiky počínaje, přes kauzy slavných osobností až po některé nepřesnosti v řízení utkání. Asi mi chcete namítat, že nazvání některých hrubých chyb "nepřesnostmi" je skutečně zdětinštělé. Chyby dělají rozhodčí na všech úrovních. Předpokládá se ovšem, že rozhodčí na vyšších úrovních budou kvalitnější, budou dělat méně chyb a proto jsou i lépe ohodnoceni. Je to ovšem podobné, jako s fotbalisty. Fotbaloví hráčí také dělají spoustu chyb. A nedá se říci, že ti co hrají v první či druhé lize neudělají žádnou chybu. Takže jestliže si všimnu v několika posledních kolech obrovských chyb hráčů, kteří z brankového území nedokáží vstřelit branku, surově faulují apod., tak ihned budu psát na FIFU, UEFU a i jinam, ať na jednu sezónu vyškrtnou naše reprezentanty z účasti a oni třeba budou potom lepší. To je ovšem NESMYSL. Pane doktore, souhlasím s Vámi, že by se něco změnit mělo. Nebo alespoň se pokusit s tím něco dělat. Je ovšem smutné, že žalujete na pány Mokrého, Macelu a další, že nepracují tak, jak by měli. Systém našeho fotbalového vedení je jeden velký postkomunistický spletenec, kde nejvýznamnější úlohu mají různé vzájemně propojené nitky různých kamarádíčků a jiných lobbistů. Pokud je samotný systém nastaven špatně či přinejmenším nedokonale, tak se nemůžeme divit tomu, co takový systém produkuje. Je od Vás chvályhodné, že jste se pustil do boje s větnými mlýny. (Jen aby Vás něměli také za Dona Quichota). Jenom jestli taháte za správný konec provazu. A je to vůbec ten správný provaz? A je vůbec tahání za provaz ta správná činnost k vyřešení problému? No je to trošku nadnesené, ale zkuste se nad tím zamyslet. Jinak Vám přeji krásné Vánoce a do Nového roku hodně úspěchů. Vašek

pro pana Vaška - 12.12. Odpovědět

Dobrý den, děkuji za Váš příspěvek a plně respektuji to, že máte na věc jiný názor. Když už jsem se rozhodl, že to napíši, přiznám se, že souvislost s praktikami z dob komunistické éry mi nějak unikla. Ve svém dopisu p. Mokrému jsem na tento další krok, který učiním, upozorňoval a v podstatě jsem to už musel dotáhnout. Ale při Vašich slovech jsem se docela pousmál, když jsem si představil, že tak jak se obracím na p. Platiniho, že je to vlastně totéž jako ve své době požádat lidově naladěného okresního tajemníka, ať udělá pořádek. To co jsem napsal o samotném prezidentovi fotbalové federace, za tím si stojím. Jsem generačně na tom tak, že Platini, Bekenbauer, Bobby Charlton a někteří další byli těmi pány fotbalisty , kteří (ač i naši soupeři) byli pro nás idoly, kteří nejen uměli dobře kopnout do balonu, ale byli i po morální stránce na výši. Tož jsem mu to i napsal, protože jsem si předtím jinou příležitost nevytvořil. A mě připadá skvělé, že někdo z takových lidí může někde ovlivňovat fotbalové dění, zatímco u nás se bojíme i takového Haška. Proč jsem napsal prezidentovi UEFA a proč jsem navrhl toto řešení? Nemohu pochopit, když rozhodčí za zcela jasný průšvih nesmí pískat naší ligu, ale zároveň je angažován do evropského pohárového zápasu. Vezmu-li např. pana sudího Járu – byl jsem na zápase, kdy skutečně dělal vše pro to, aby zvrátil výsledek. Podotýkám, že nejsem žádný fanda fanatik.Za tento zápas nebyl potrestán, to přišlo později u jiného soupeře, kde to bylo víc vidět. A nezlobte se, já to nemohu u takových lidí brát jako náhodu. A přesto se jim dostává cti reprezentovat. Je víc než pravděpodobné, že tahám za špatný konec provazu. Škoda, že jste alespoň nenaznačil, který je ten správný, či zda nějaký je. Víte pro mě je důležité, že jsem ten špagát vzal alespoň do ruky. Třeba ty problémy těch našich rozhodčích opravdu nejsou vůbec zásadní, nebo nejsou vůbec.To možná máte pravdu, že je otázka, proč to medializovat. Ale každý máme určitou možnost volby. Já jsem udělal, co jsem udělal, jiný by takou blbinu neučinil, a třeba by se zachoval jako chlap, který coby divák vyřve sudímu všechna možná přirovnání a nakonec spláchne ty nespravedlnosti pivem. I Don Quijote mohl sedět doma na zadku a mohl být váženým občanem a neriskovat, že se svoji výpravou stane komickou figurkou. Shoduji se s ním v tom, že to uvnitř, co ho vedlo třeba i do nesmyslného boje, mu nikdo nevezme. S pozdravem V. Netolický

pro Vláďu a Standu - 12.12. Odpovědět

Dobrý den, vůbec nechci snižovat práci těch , kteří pro fotbal udělají hrozně moc. Zpravidla se o nich ani pořádně neví, možná to ani nikdo neocení v samotném městě i vesnici. A být dobrým sudím není věc vůbec jednoduchá věc a taky bych si nedovolil je házet do jednoho pytle. To, že máme žabáky na prameni o tom vůbec nepochybuji. Chci jen podotknout, že panu Mokrému jsem psal, pak teprve jsem zvolil tuto variantu. A berte to tak, že to co jsem udělal je možná právě za ty poctivé, kteří na sebe nechávají řvát od fotbalových takyhvězd a super fotbalových provinciálních expertů, aby nakonec až dorazej domů nedostanou ani večeři ani nic jiného (nemaj se o nedělích flákat).Myslím, že tohoto fotbalového světa se můj dopis netýká a lidem, kteří se v něm pohybují (a nejspíš patříte do nej i vy) patří naopak dík. S pozdravem V.Netolický

vlaďa - 12.12. Odpovědět

Vážený pane doktore,čtu dopis se zájmem a protože se kolem R.úpohybuji ve funkci,kdy je sám hodnotím,pár slov.Na začátek otázku.Zkusil jste si někdy odřídit,byť jen třeba žákovské utkání?Zkusil jste si ověřit,kolik nástrah,sporných okamžiků,kolik urážek ze strany trenerů,či rodičů musí R.vyslechnout?Vím,tohle není téma do diskuze,ale má to návaznost.R. u nás jsou pod velkým tlakem,media,oddíly,funkcionáři, hráči.Zkuste si někdy všimnout,kolik vulgarit si musí R.vyslechnout na svou adresu od hráčů,trenerů,celého vedení mužstva,diváků.Myslíte si,že to některému člověku přidá na klidu?Následují sporné siruace,tendence kommpenzovat atd.Je to jen malinká část všeho,co R.musí zvládnout a nedá se tu popisovat vše.Chci jen,aby se všichni R.neházeli do jednoho pytle,přiznávám ale a s Vámi souhlasím,že poslední dobou těch kardinálních chyb bylo nad míru.A také s vámi souhlasím,že tresty jsou malé.I mně vrtá hlavou,jak je možné udělit nesprávně ŽK či ČK hráči,když si zapisují udělené OT další R., asistent,popř.4 R.Je toho k diskuzi strašně mnoho,někdo možná poznamená,že pokud R.není schopen psychicky takový tlak zvládnout,že tam nemá co pohledávat.Souhlasím,myslíte ale,že těch opravdu odolných máme tolik? Stačí se podívat do nižších soutěží,jak katastrofální nedostatek R.je. Přeji hezký den.

standa - 12.12. Odpovědět

Vážený pane doktore, Váš dopis jsem si pozorně přečetl a protože ve fotbale prauji již velmi dlouho v nejrůznějších funkcích, zdá se mi, že jde o trochu zjednodušený pohled. Máte rozhodně právo na svůj názor a s návrhem, který v dopise předkládáte pokud jde o naše rozhodčí a jejich případné působení na mezinárodní listině v zásadě souhlasím.Souhlasím proto, že v současné době skutečně nevidím mezi arbitry 1. a 2. ligy tak výraznou osobnost, aby nás mohla zdárně (jako např. nám všem známí rozhodčí ze Slovenska)reprezentovat.Skutečně si ale myslíte, že hlavními viníky jsou rozhodčí? Zkuste se, prosím, zamyslet nad poměry, které v ČMFS dnes panují. Pak Vás zcela jistě ani nenapadne napsat dopis předsedovi ČMFS (i když v tomto případě jste ani nedoufal) a čekat, že Vám odpoví. Zamyslete se, prosím i nad (rozhodující) úlohou klubů a jejich vlivu na sestavování nominačních listin rozhodčích (kdo platí, diktuje). Neplnění usnesení Valné hromady ČMFS které uložilo stávajícímu "vedení" předložit podrrobný přehled o hospodaření svazu za rok 2006 včetně jím zřízené marketingové společnosti STES (do dneška úkol neplněn)... Jste si pane doktore jist, že se neúnosný stav v ČMFS změní bez personálních změn a tedy mimořádné Valné hromady ČMFS? Já tedy ne. A že by k tomu mělo co nejdříve dojít, si vzácně začínají myslet i potencionální delegáti v Čechách i na Moravě. Přeji Vám hezký den a nám všem přece jen trochu optimismu, že bude líp. Smajlík 1 Smajlík 1

JH - 10.12. Odpovědět

souhlasím!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Smajlík 1 Smajlík 1

Nový H. - 12.12. Odpovědět

Vážený p. Netolický, úvodem mně dovolte abych před Vámi nesmekl, protože Vás řadím do skupiny lidí, kteří kopané v ČR zřejmě ničím, než jen tímto dopisem "nepomohli". Samozřejmě s Vámi souhlasím, že rozhodčí dělají v ligových soutěžích hyby. To co se stalo rozhodčímu Járovi a Matějkovi, by se na ligových trávnících stávat nemělo. Bohužel. Proč jste ale nepsal na orgány UEFA a FIFA v době, kdy se zápasy ligy uplácely. Na jedné straně je někdo, kdo bere, ale někdo na druhé straně, kdo dává. Proč se orientujete tedy jen na rozhodčí? A co oddíly, jejich dunkcionáři a sponzoři? Kdo nabízí úplatky? Nedělá se v současné době kampaň jen proto, že "někteří" tzv. funkcionáři ztratili možnost na objednávku rozhodčích na vybraná utkání? Pokud sledujete poměry v českém fotbale (jak uvádíte ve svém članku), tak Vám to přece musí být jasné. Navíc se současné vedení chová tak, jako by mu patřil celý svět. V práci s rozhodčími se příslušná komise jistě snaží něco udělat. Dle vyjádření členů komise rozhodčích je jednou z možných problémových otázek nezkušenost, kdy po korupční aféře došlo k velkému omlazení rozhodčích v nejvyšší soutěži. Potřebují proto čas a dostat šanci odpískat více zápasů (o Járovi toto ovšem neplatí). Osobně věřím, že chtějí rozhodovat objektivně. Velmi si v tomto cením vyjádření p. Nezmara z Liberce, který v jednom vystoupení v "Dohráno" na tento fakt upozornil. Přesto, že je hráčem ligy a jistě mnohdy nesouhlasí s verdikty sudích, je nad věcí. Velmi tento jeho postoj oceňuji. Co Vy víte o práci s rozhodčími? Zeptal jste se někdy vůbec jak se s nimi pracuje? A navrhl jste někdy nějaké konkrétní návrhy na zlepšení práce s nimi? Asi ne !!!! Zaráží mě, že vysokoškolský profesor vystupuje takto jednostranně a neobjektivně. Možná pod uraženou ješitností, že mu předseda ČMFS neodpověděl - zde se shodneme na tom, že není mužem na svém místě. Možná na rozdíl od Vás sledují celou evropu a vidím, jakých chyb se rozhodčí dopouštějí v jednotlivých národních soutěžích. Fatální chyby dokonce dělají i v takových soutěžích, jako je Pohár UEFA nebo Liga mistrů. Chodit nemusíme ani daleko a stačí se podívat na výkon rakouských argitrů, kteří rozhodovali utkání Brno : Baník. To byla perla - hned ligové oddíly nechtěli zahraniční sudí v naší lize. Nikde se ale v zahradničí situace takto nemadializuje jako u nás. A věřte, že to jsou stejně hrubé chyby, jakých se dopustili i naši rozhodčí např. v posledních kolech letošní sezony. A tresty? Nejsou v ničem tvrdší. Dejme tedy těm klukům šanci a nestresujme je neustálým napadáním v médiích a sdělovacích prostředcích. Doufám, že čeští rozhodčí tuto příležitost dostanou a budou moci přesvědčit o tom, že pískat a rozhodovat ligová utkání umí a zvládnou je. Zřejmě jste mě dal inspiraci, abych i já napsal p. Platinimu osobní dopis. Novy H.

pro pana Nového - 12.12. Odpovědět

Dobrý den, tak skutečně musím potvrdit, že jsem kromě tohoto dopisu pro český fotbal nic jiného neudělal. Ale, že by důvodem napsání tohoto dopisu byla moje uražená ješitnost, že mi pan Mokrý neodpověděl, to asi nemyslíte vážně. S tím jsem v podstatě ani nepočítal, že člověk v takové funkci by nad takovými věcmi čas utrácel. Dopis jsem nepsal v době, kdy se ve fotbale uplácelo proto, že jsem ani neměl příležitost v té době ligu přímo navštěvovat. Nevím tedy přesně, kdy to uplácení v naší lize skončilo.Naštěstí se v této době už neuplácí jen se chybuje. V žádném případě se nepovažuji za fotbalového experta a domnívám se, že toto z mého dopisu ani nevyplývá.A přesto mohu říci, že jsem byl svědkem několika zápasů, kdy "ti chudáci vystresování kluci" tak zařezávali zápas, že se absolutně nedalo říci, že se jednalo o chybičky, které se přeci stanou. K tomu vystoupení p. Nezmara - ono se mu to dobře moudře hovořilo, když pár hodin nazpět jim pan rozhodčí Kocián daroval zápas svým skvělým rozhodnutím, možná to být naopak, hovořil by zřejmě jinak. Co mě vedlo k tomu všemu (vůbec by mě nenapadlo, že budu vůbec něco takového řešit). Celkem srandovní tresty za hrubé chyby, které nakonec mohou rozhodnout o osudech klubů a lidí kolem toho a my všichni víme, že to takhle být nemělo.A Vám se líbí, že právě tito chybující jsou těmi vyvolenými, kteří nebudou sice smět běhat na rozbahnělých hřištích doma, ale budou zářit pod reflektory evropských stadionů? Nikdy jsem s rozhodčími nepracoval, spíš jsem měl možnost spolupracovat s některými našimi špičkovými sportovci. Být rozhodčím je volba,dnes i poměrně slušně ohodnocena. tedy nevidím důvodu, proč k nim nepřistupovat stejně jako k jiným profesím. Pokud by Vám vystresovaný lékař (protože se říká, že doktoři berou úplatky a flinkají svojí práci) omylem vyoperaval zdravou ledvinu,určitě i to by se propíralo. Vám by to samozřejmě nepomohlo, tak jako nepomůže žádnému manšaftu nic, když sudí neprávem odebral body, které třeba budou chybět v postupu do pohárů (to byl samozřejmě příliš tvrdý příměr). Hezký večer, V. Netolický

JH - 10.12. Odpovědět

souhlasím!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Smajlík 1

Martin - 08.12. Odpovědět

Pane doktore, mozna by stalo za to to poslat treba i na uefu, na stranky,..treba by to tam vytiskli..... M.

Co k tomu říci? Ani není co třeba dodávat, pouze smeknout před panem Dr. Václavem Netolickým. Je nádherné, že se najde i někdo takový a zrovna někdo, kdo si na žádného přehnaného fanouška fotbalu nehraje. Ale toto je důkaz, že tím velkým fanouškem je.

Cottager
sendi - Dnes 20:58 Odpovědět

Vážený pane Netolický. Obdivuji, že jste tento krok učinil a naprosto s Vámi souhlasím. Mám radost, že se konečně objevil někdo, kdo dokázal veřejně zformulovat to, co si myslí všichni fanoušci českého fotbalu. Samozřejmě, rozhodčí jsou jen lidé, ale hlavně jsou to lidé, rozhodující o osudech hráčů, o financích. O to víc by měli být školeni a o to více trestáni za hrubé chyby. Netvrdím, že za každý špatně odmávaný offside by měl následovat trest, ale to co se v poslední době na našich trávnících děje, to opravdu nemá obdoby. Fair play jakoby byla potlačována právě těmi, kteří ji mají střežit a to mi vadí ze všeho nejvíc... Pod Váš dopis se s radostí podepíši. S pozdravem Stanislav Holý.

kumbi - Dnes 18:37 Odpovědět

Tak já s panem Dr. Netolickým určitě souhlasim! Taky jsem fanoušek Mostu a taky chodim na všechny zápasy od doby co hrajeme ligu. Tuhle sezónu se čeští sudí opravdu ukázaly a to je teprve odehráno půl sezóny a není snad kolo kde by sudí neudělal chybu. Samozřejmě chápu že rozhodčí je jenom člověk a tu chybu může udělat, ale nesmíme zapomenout že tam neni jenom jeden rozhodčí. Tuhle sezónu týmu FK SIAD Most rozhodčí vzaly nejméně 6 bodů a určitě to neni jenom Most komu sudí uškodily. Proto jsem rád že pan Netolický něco dělá aby česká liga byla ,,čistá´´ a aby každý fanoušek měl radost s fotbalu a né aby při odchodu ze stadionu odcházel naštvaný že jeho klub zase zařízl rozhodčí.

kumbi
Piha - Dnes 14:22 Odpovědět

Tleskám vám pane Netolický, jenom do nich škoda,že tenkrát nevyhrál Hašek místo toho Koštála Smajlík 13 Smajlík 13

- Včera 21:41 Odpovědět

Já bych se chtěl zeptat autora jestli jim ten dopis odeslal v češtině a nebo v nějakém jiném jazyce? Smajlík 1

V. Netolický - Včera 21:56 Odpovědět

Omlouvám se, odpověď pro Vás jsem šoupnul o pár řádek níž.

OMG - Včera 17:38 Odpovědět

Už vidím jak to Platini čte Smajlík 2 ten se vám na ten dopis vysere vážený pane Netolickej

autor dopisu - Včera 18:07 Odpovědět

Třeba i vysere, pane Óemgskej.A víte, že budu mít alespoň pocit, že jsem něco udělal.Být jak ovce a sem tam si zafňukat nad pivem, když sudí zrovna podtrhne to naše mužstvo, to nemusím. Ale takhle to u nás je. A pak se nedivme.A třeba si ten dopis přečte i někdo jiný, kterého se to týká víc. S pozdravem V. Netolický

V.netolický - Včera 21:55 Odpovědět

Právě se pracuje na překladu do francouzštiny.Chystala se nejdřív anglická verze, ale takto to bude pro pana prezidenta snazší.

OMG - Včera 17:38 Odpovědět

Už vidím jak to Platini čte Smajlík 2 ten se vám na ten dopis vysere vážený pane Netolickej

chiko - Včera 15:26 Odpovědět

Je to pravda, stojím za váma. Smajlík 18

Petr Polák - Včera 15:20 Odpovědět

xlas: omlouvám se, šlo o můj překlep. Jedná se samozřejmě o švýcarské město Nyon.

Petr Polák
JT26 - Včera 15:46 Odpovědět

Napsal si to dobře,napsal si tam opravdu Nyon Smajlík 7 Na obálce byste našli Route de Genéve; Nyon; Switzerland.

Zette - Včera 15:01 Odpovědět

S tím, co bylo napsáno absolutní souhlas. akorat si myslim, ze je to jen takovy "vtipek". platini si urcite bude cist neco od nejakeho strejdy z CR-nic proti panu Dr., jiste me chape. generalizuji. a pokud uz si to nekdo z urednickeho aparatu Platiniho precte, jaky to asi bude mit ohlas? To je jako by tam napsal kdokoliv jiny nezucastneny nefotbalovy ne-funkcionar. Dokud bude vedeni CMFS takove, jake je, nic se nezmeni...ani pod sice spravnou, ale rekl bych fakticky zcela bezvyznamnou iniciativou pana Dr.. jinak Lyon, Switzerland rulezzz :D

Zette
xdas - Včera 13:58 Odpovědět

whow, od kdy je Lyon ve Švýcarsku?

mcebe - 07.12. Odpovědět

Nauc sa citat. Nyon. A ten je vo Svajciarsku ... Smajlík 3

Vosma - Včera 13:55 Odpovědět

Nedá se než souhlasit, rozhodčí jsou slabinou naší ligy, jejíž úroveň se i přesto, dle mého názoru, mírně zvedá. Ke komentářům níže - fotbal je skutečně rychlejší než dříve a posoudit stoprocentně offside prakticky není v lidských silách, ale posuzování faulů se nijak nezměnilo. Tady se totiž nebavíme o pomezních, ale o hlavních rozhodčích, jejichž úloha se zrychlením hry tolik neztížila a přesto jsou bídní. Tento fakt vede k úvaze, zda komise rozhodčích dělá dobře svou práci, jestli školí rozhodčí dostatečně a hlavně, zda vybírá ty pravé adepty.

bohus - Včera 13:24 Odpovědět

Uplne suhlasim. Aj ked nie som uplne zbehly vo vasom futbale. Z novin a webu som sa vsak docital o hrubych chybach, ktore ovplyvnuju zapasy a preto je nevyhnutne im davat exemplarne tresty. A ten najlepsi trest by bol ten, aby nemohli piskat medzistatne zapasy, ako to pise autor. U nas je samozrejme ten isty problem. Priklad: Nas najlepsi rozhodca je na europskom vyslni, ale ludia v UEFA asi nevidia chyby, ktore robi v ligovych zapasoch. Svojimi chybami uz ovplyvnil viacero zapasov, za co dostal aj trest, ale v Lige Majstrov piskal dalej. To sa mi zda chore.

Ficus10 - Včera 12:46 Odpovědět

Naprosto souhlasim!

LordEdmund - Včera 10:45 Odpovědět

Naprostý souhlas se vším. Rozhodčí jsou jen jedním problemem naśeho fotbalu, ale nemělo cenu otevírat komplex všech těch śpinavostí a amatrismů, které se ve fotbale odehrávají...takže SUPER NAPSÁNO

Barcelona FC - Včera 08:17 Odpovědět

Souhlasim ,cesti sudi jsou spatny. Smajlík 7

autor dopisu - Včera 01:19 Odpovědět

Vážený pane Lolku,vůbec jsem si nemyslel, že se tu budu pouštět do diskusí, ale jen na doplnění. Chodím na ligu od té doby co se u nás hraje a to není tak dlouho. Nevynechal jsem jediný zápas a v létě vyrážíme i za naším klubem na přáteláky do okolí.Možná tak jsou moje zkušenosti s českým fotbalem jiné než Vaše.Proto jsem zatím nepostřehl, že by ten náš fotbal byl tak rychlou hrou, aby sudí musel přehlédnout hrubý faul necelé dva metry od něho. Navíc na to rozhodování není sám.Těch zápasů (i při své fandovské nezkušenosti), ve kterých rozhodčí zásadním způsobem ovlivnili(či se o to alespoň pokoušeli), jsem viděl celou řadu.Včetně zápasů, které řídili rozhodčí "takélidé", kteří v této době "sedí" (za jiné akce).Je pravda, že Vy určitě chodíte na úplně jiné zápasy, kde se toto zřejmě neděje.Proto respektuji Váš názor a vůbec by mě nenapadlo Vás názvat blbem. Vždyť už volba Vašeho nicku by tomu odporovala. Co my jsme se bystrosti těch polských kluků (ten druhý byl tuším Bolek)nasmáli.Mnoho pohody při sledování fotbalu Vám přeje V. Netolický

podzimator - Včera 08:15 Odpovědět

souhlasim s autorem

podzimator
pepinho - Včera 15:40 Odpovědět

Máte naprostou pravdu.

pepinho
LOLEK - Včera 00:10 Odpovědět

sam pise ze na fotbal moc nechodi a dela chytreho !! tak kritizovat umi kazdy ,ale kdyby byl v kuzi rozhodciho tak by na takovou vopicarnu nemel ani pomysleni. Jinak je to blb , protoze on asi nechape ze ten fotbal je dost rychlej a je strasne malo casu na rozhodnuti , takze kazdy udela nejakou tu chybu akorat v ecesku se to strasne resi :p

Smekam. Napsat o nekom ze je blb kdyz ho neznam, jen na zaklade, velice dobre napsaneho dopisu, to musite bejt opravdu spickovy znalec jak lidi, tak prostredi na nasi fobtalove scene. Jdete si dat svejch par piv, s tim ze chapete ze kazdy udela nejakou tu chybu a dal vubec nic nereste, aby jste ty cechy alespon trochu vracel do prumeru. Hezky vecer.

Libor Sehnal
pako - 04.12. Odpovědět

nechce se mi to cist takze nwm o co go Smajlík 3 Smajlík 3 Smajlík 3

tomasko - 04.12. Odpovědět

suhlas, i ked poznam ligu, kde je to este horsie.u nas bol v telke rozhodca, ktory otorene hovoril o korupcii a aj zverejnil cennik pre nizsie ligy (napr. penalta 1000sk, vyhra 2500sk, atd.).ked sa to neriesi u nas, tak by sa to mohlo aspon u vas:) a btw. Boleslav do tohooooo!:)

- - 04.12. Odpovědět

Frajer!

Jsem rad, ze se konecne nasel nekdo, kdo nechtel jen jit v davu a nevedet proc a kam. Na jednu stranu uznavam, ze rozhodci budou pod tlakem, a ze odridit takovy zapas neni zadna sranda. Ale na stranu druhou, pro TO co se deje na nasich ligovych hristich ze strany rozhodcich je slovo katastrofa celkem nic nerikajici vyraz. Neni to jen tvrzeni pana Dr. Netolickeho, nebo muj nazor. Kazdy z nas to muze videt na vlastni oci. Staci najit v sobe tu silu a vyrazit na ligovy fotbal. Jdete tam s tim, ze se chcete bavit, rozebirat situace s lidma co sedi pravidelne vedle vas, pak taky na pivo a burta. Ale co z toho na takovem zapase dostanete ? Zabavu ? Asi ano, pokud si libujete v bud 1) nadavani na sudiho, protoze to co zrovna odpiskal je do oci bijici hovadina, nebo za 2) Skodolibost je vase druhe jmeno a krivda byla ucinena na tymu souperu. Rovnez nepatrim mezi zadne ortodoxni fanousky. Bydlim v Teplicich a rad se na ne jdu podivat, ale fandim hlavne hezkymu fobtalu. Rad jsem si povidal s lidma kolem o tom co se na "greenu" deje. Dnes ? kdybych si chtel povidat ze sousedem, musel bych mu volat mobilem, protoze na fobtal chodi tolik lidi, ze se na ochozech skoro hledaji. A nemyslim ze to je problem jen meho klubu. Jeden kamarad to nadherne vystihl "Kdyz budu chtit koukat na komedii, pustim si ji doma a s lepsim obsazenim, bohuzel sem mel chut videt fajn fotbal"... ano i za toto mohou ve velke mire nasi sudi. Jaky smysl ma soutez, ve ktery je sem tam predem rozhodnuto a dost casto o vysledku te souteze vubec nerozhoduje um nebo stesti soupericich stran ale postavicka v cernem (pripadne jinak barevnem dresu) s pistalkou v puse ? Do parku a piva rejpat nebudu, jsou porad celkem na urovni Smajlík 7 Proc tohle pisu ? Fandim panu doktorovi, protoze je to clovek co se nebal vystoupit z davu, neresi ten problem jako temer vsichni lidi ktery tohle stve. Nejde do hospody kde si da par pivek a prohlasi jakej byl ten sudi debil a necha to plavat. Ma odvahu a snahu hledat reseni situace. Kdo z vas by se k tomuhle odhodlal. A pokud je rec o trestech at uz pro rozhodci za jejich chyby v zapasech, nebo pro hrace napr. za zminovanou agresivitu, jsou to tresty nic neresici. Hrac dostanu pokutu ktery se vysmeje, stop na par zapasu a jede se dal, co bych nenadaval a neurazel ze. Rozhodci hrube ovlivni vysledek zapasu gambrinus ligy, dostane stop na par kol. Vzdyt vicemene o nic nejde, ba se da rict, ze mu to proste proslo. Je skoda jakym smerem u nas fotbal jde. Preji vsem pevne nervy, popripade pro odlehceni situace vsem doporucuju obcasne shlednuti divadelni hry, ivanku kamarade muzes mluvit. Jen se musite smirit s tim, ze tomu tak u nas opravdu je Smajlík 2

Libor Sehnal
Reklama
Související odkazy
Nejnovější články